Sociaal-medische dienstverlening
De vraag naar sociaal-medische dienstverlening is nog altijd groter dan we met de beschikbare beoordelingscapaciteit aankunnen.
Handhavingsinzet
In deze paragraaf gaan we in op signalen over mogelijk misbruik en oneigenlijk gebruik van uitkeringsgelden en op overtredingen van de inlichtingen- en inspanningsplicht.
Gegevensdienstverlening
Om het voor burgers, werkgevers en gegevensafnemers gemakkelijker te maken werken we aan verbetering van de loonaangifteketen en de polisadministratie.
Werken aan het fundament van UWV
In dit hoofdstuk gaan we nader in op hoe we ons personeelsbestand en de integriteit van onze medewerkers versterken, en onze medezeggenschapsorganen bij belangrijke veranderingen betrekken.
Versterken van capaciteit en vakmanschap
UWV is een grote werkgever. Als werkgever bieden we inhoudelijk uitdagend en zeer divers werk voor verschillende disciplines. We staan voor de opgave om bij een zeer krappe arbeidsmarkt veel nieuwe medewerkers te werven.
Medezeggenschap
We betrekken onze medezeggenschapsorganen bij organisatieveranderingen en bij specifieke beleidsvoorstellen.
ICT en informatiebeveiliging en privacy
Het ICT-landschap is essentieel voor onze dienstverlening.
Beheersing van kosten en risico’s
In dit hoofdstuk gaan we in op de resultaten op het gebied van de doelmatigheid. Verder besteden we aandacht aan de risico’s die we voorzien en wat we eraan doen om die te beheersen.
Doelmatigheid
UWV wordt gefinancierd uit publieke middelen. Die middelen willen we uiteraard zorgvuldig en verantwoord besteden.
Huisvesting
In ons huisvestingsbeleid anticiperen we op ontwikkelingen binnen de organisatie, zoals het toe- of afnemen van het aantal fte’s, de centralisatie van afdelingen en de UWV‑brede behoefte aan een efficiëntere inzet van de beschikbare vierkante meters.